sebesp | 2012.10.29
New York központi pályaudvarának jövőbeli fejlesztési koncepciójának elkészítésére több neves tervezőirodát is felkért a város élhetőbbé tételéért tevékenykedő társaság. Skidmore, Owings & Merrill vélhetően a távoli jövő felé fordította tekintetét.

Skidmore, Owings & Merrill (SOM) néhány nappal ezelőtt, a Municipal Art Society (MAS, Városi Művészeti Társaság) idei közgyűlésén mutatta be vízióját a száz éves Grand Central pályaudvar hosszú távú, következő száz évet átkaroló fejlesztéséről. A neves amerikai iroda nem fogta vissza fantáziáját, túlment Foster + Partners egyszerű kapacitásbővítési gondolatain. A forgalmi csomópont felszíni és földalatti kapcsolatrendszerének újragondolását két új felhőkarcoló közé feszülő, liftként föl-le ingázó kilátógyűrűvel fejelte meg elképzeléseit. A hatalmas lebegő ufó a nap 24 órájában biztosítana 360 fokos kilátást a Nagy Almára.

„New York történelme során a város növekedése mindig összetalálkozott a városlakóknak szóló gesztusokkal” – mondta Roger Duffy, a Skidmore, Owings & Merrill egyik társtulajdonosa a rendezvényen. Véleménye szerint a projekt olyan gesztus lenne, amely egyszerre különleges élménnyel és egy ikonikus jelképpel is gazdagíthatná a metropolisz lakóit – valamikor az elkövetkező száz évben.

MAS (Municipal Art Society of New York): 1893-ban alapított non-profit szervezet, amely New York élhetőbbé tételéért harcol, az intelligens várostervezés, szabályozás és védelem szószólója.

Forrás: Dezeen

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár


Építési megoldások