Az újabb díjazott pályázat több éves kutatómunka eredményeit igazolta vissza ismét. A kutatás indulásakor azt a célt tűzte ki maga elé az iroda, hogy a hazai felsőoktatási intézmények számára megmutassa az átalakulás útját az ezt elősegítő építészeti megoldásokkal. A Semmelweis Egyetem számára készített tervpályázat a kiadott program és a meglévő épületstruktúra szintézisén, valamint a funkcionális igények kielégítésén túl olyan új terekkel gazdagítaná a 19. századi struktúrájú épületegyüttest, amelyek képesek választ adni a felsőoktatási intézmények kortárs kihívásaira.
A tervezési munkát több éves kutatómunka alapozta meg, ami nemcsak a felsőoktatási intézmények napjainkban zajló átalakulását és a kortárs építészeti példák funkcióelemzését foglalja magába, de interdiszciplináris módon az érintkező tudományterületeket (környezetpszichológia, oktatásszervezés és -menedzsment) is maga mellé állítja. A kutatás célja a hazai felsőoktatási intézmények számára megmutatni az átalakulás útját és felkínálni az ezt elősegítő építészeti megoldásokat. Ezeket az eredményeket két konferencián is publikáltuk 2015-ben.
A tervezett bővítés flexibilis és közösségre hangolt környezeteket hoz létre, a meglévő épületegyüttesben jelenleg háttérbe szorított hallgatói terek pótlása kiemelt cél volt. Az új épületrész és a leendő hallgatói közösségi élet szíve egy új átrium, ami szellős, világos terével kapcsolatot, kommunikációt teremt az épület szintjei között. Fontos szerepe van a külső és a belső terek összekötésének, a közöttük létrehozható átmenetek megteremtésének is. A bővítés által körülzárt udvar aktiválása ugyanannyira fontos volt, mint az emeleti szintek számára is megadni a külső térrel való kapcsolatot.