A pécsi Kodály Központ arany színében jelenik meg a Metszet 2011/2 száma. Oscar Niemeyer nyomában jártunk Brazíliában, Zaha Hadid MAXXI központjában Rómában. Bemutatjuk a színes müncheni Brandhorst múzeumot és a Szűz Mária-templomot Casal Bocconéban.
Hitből épült címmel a pálmajori cigánytemplomot; Faház az apátság árnyékában címmel a pannonhalmi zarándokkápolnát ismertetjük. Megismerkedhetnek az olvasók a pécsi Modern Művészetek Múzeuma és a szentendrei Kovács Margit Múzeum új épületével is.
Az új számban központi téma a kultusz. Négy külföldi anyag is megjelenik ennek kapcsán: két múzeum: Zaha Hadid MAXXI huszonegyedik századi kortárs múzeuma, melyet még egy 1998-as pályázaton nyert el az építészdíva, illetve a müncheni Brandhorst, amely egyszerű vonalaival és élénk színeivel éppen ellenpontja a római MAXXI-nak. Oscar Niemeyer nyomában járva a 103 éves építészmatuzsálemtől több múzeumot, színházat, teret mutatunk be Rio de Janeiró közelében. A kultusz másik oldalát képviselik a templomok, itt Casal Boccone sárga-szürke tömbökből építkező templomával, valamint két magyar példával ismerkedhetünk meg. A magyar példák: Pálmajor Lukáts Istvántól, Pannonhalma zarándokkápolnája Czigány Tamástól a szerénységből is jó példát adnak.
A magyar múzeumokat kétféle véglet képviseli: a Modern Magyar Képtár csupaüveg, mégis energiatudatos bővítése Pécsett Kistelegdiéktől, és a szentendrei Kovács Margit múzeum pirogránit homlokzata Kocsis Józseftől.
Nagy attrakció a címlapra is arany felületével kikerült pécsi Kodály Központ (Építészek: Fialovszky, Hőnich, Keller, Sólyom), melyről Wesselényi-Garay Andor írt mélyremenő elemzést, nem utolsósorban a genius loci, mint tervezésmetodikai módszer kritikájával. WGA még egy izgalmas véleménycikkel képviselteti magát: Körmendy Imre korábbi számban megjelenő cikkére válaszol.
A lap a tervlap.hu oldalon előfizethető.