hír Hong Kong Kína híd

55 kilométeren tekereg a világ leghosszabb tengeri "hídkígyója"


Java | 2018. október 24.
     
Az 55 kilométer hosszú, 35 méter széles, 6 sávos tengeri átkelő Hong Kongot és Kínát köti össze, és a hídszerkezet alagút formájában víz alá merülve 6,7 kilométer hosszan folytatja útját Csuhaj és Makaó városok között. Erre az alámerülésre a szabad tengeri hajózás biztosítása érdekében volt szükség.

A munkálatok kilenc évvel ezelőtt kezdődtek az útvonal két végpontjától kiindulva. Az itteni tízezer munkás a tengeri híd szerkezetéhez mintegy 450 000 tonna acélt használt fel, melyet összesen 5 200 oszlop tart. A cél a közvetlen gyors kapcsolat megteremtése az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszok és a dél-kínai Kuangtung tartomány elmaradottabb térségei között, ezzel egy egységes gazdasági régió jön létre a Gyöngy-folyó deltájában. A három metropolisz közötti utazási idő egy órára csökken, ami eddig Hong Kong és Csuhaj között négy óráig tartott repülőgéppel. A mostani változékony klimatikus körülményekre való tekintettel a hídkígyót úgy tervezték, hogy akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést, vagy akár egy 300 000 tonnás hajóval való ütközést is kibírjon.

A kínai kormány 120 milliárd jüannal (4 900 milliárd forint) támogatta az 55 kilométer hosszú összeköttetés megépítését. Sajnálatos tragédiák, halálesetek is akadályozták az építkezés menetét, de az árak emelkedése, továbbá a korrupció is hátráltatta az építkezés befejezését. A hétmilliós lakosú Hong Kong lakosainak jelentős része attól tart, hogy veszélyben kerülhet az önállóságuk. Ennek a hídnak a megépítése az egész világon építészeti, mérnöki bravúrnak számít.

Forrás: Érdekes Világ

A szerző legújabb cikkei:
Lettország kulturális központjának óriásberuházását nyerte el a KÉSZ Csoport
Felülvizsgálják és újratervezik a debreceni intermodális csomópont beruházását
Hamarosan újra régi fényében ragyoghat a Pénzügyminisztérium a várban
Öt év múlva ilyen lehet Ferihegy
Liuzhou "erdőváros" épül Kínában a Stefano Boeri Architetti tervei alapján
Az autonóm építészet díjnyertes prototípusa a Monte Rosa menedékház
Múltunk jelene – 2019-ben folytatódik a Nemzeti Várprogram
A világ első „fordított” hotelje Kínában épült egy szakadékban
Végre indul a Bozsik Stadion építése
Összegzés: Látványos beruházások születtek 2018-ban Budapesten
A budapesti Vizafogói Tours-i Szent Márton plébániatemplom átalakítása
Helsinki kulturális ikonja a 2018-ban megnyílt új Amos Rex
Alapkőletétel a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán



Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 2 (1 szavazatból)


Hírlevél feliratkozás >>


Konferencianaptár

Lambda Systeme Kft.
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Építési megoldások