Belépve az Eiffel Műhelyház grandiózus épületébe kissé meglepő módon egy gőzmozdony fogad minket. Ez az Orient Expressz egyik kocsija, mely mögött egy hangulatos étkezővagon hívogat kávézásra. A vonat jelenléte persze nem véletlen, hiszen a Közlekedési Múzeum is ide költözött. A 327-es Mozdonycsarnok utal az épület egykori funkciójára. Ez a hely valamikor Európa egyik legkomolyabb vasúti műhelye volt. A vonatok helyét kiszorították most a díszletek, jelmezek, valamint az opera- és balettelőadások próbatermei. Később itt majd nívós operaelőadásokra is számíthatunk.
Az Oláh Gusztáv festőterem (Szcenika) 1 300 négyzetméterén az aktuális díszletek készülnek. A Szcenikán csaknem 50 fő dolgozik. Az óriásraktárban hihetetlen mennyiségű jelmez áll pontos sorrendben, melyek híres előadásokról mesélnek. Összesen 9 műhelyben folynak előkészítő munkálatok. Láttuk, hogyan dolgoznak a Szcenikán, ahol épp a Párizs lángjai című balett produkció díszletének oldaltakaróit festették éppen, de az Eiffel Műhelyház előtti karácsonyfa díszeit is itt festették. Izgalmas élmény a lakatosműhely és a kellékraktár titkaiba belesni, mivel a kellékek hangulati elemei teszik a színpadi művet azzá, ami a nézőket elrepíti egy másik történelmi korba.
A Feketeházy János hídépítő mérnök tervezte öthajós gőzmozdonyszerelő csarnok
A járvány elmúltával az épület látogatóközpontként is funkcionál majd, s az érdeklődők csoportos vezetéseken ismerkedhetnek meg a Járműjavító történetével, de akár a jelmez- vagy a díszlettervezők munkájával is, sőt a próbafolyamatokba is beleshetnek. A színházi előadásokra is ekkor kerülhet majd sor.
Forrás: We Love Budapest