A pályázat zsűrije különösen méltányolta az innovatív tervezés és a design egységét. A csapatként működő Rogers Stirk Harbour + Partners kiegészül a helyi Fei & Associates Cheng céggel és az Arup világhírű mérnöki csapattal. A 640 ezer négyzetméteres terminál előirányzottan 45 millió utas zavartalan fogadására lesz alkalmas, az építkezés befejezése 2020-ra várható, s a beruházás összköltsége 1 milliárd £.
Richard Rogers hangsúlyozta:”Megtanultuk, közel 30 év repülőtéri tervezési tapasztalattal a hátunk mögött, hogy a modern repülőterekkel szembeni kívánalom a tipológiájában és a nagyfokú rugalmasságában rejlik. A különleges hullámtetejű főépület az óceán hullámaira válaszol, s ugyanakkor változatos belmagasságot is eredményez, amely szintén a rugalmasságot húzza alá. A rendszer további jellemzője az optimalizált repülőtér-funkciók elveit követő hatékonyság és a rövid gyalogos távolságok kialakítása. Az üzemeltetés gazdaságossága jegyében az energiatakarékos ökoépítészet érvényesül.
Az építészek referenciái között a Harbour 4-es terminál, a madridi Barajas repülőtér és a londoni Heathrow repülőtér 5-ös terminálja is szerepel.
Tervezőcsoport: Rogers Stirk Harbour + Partners (RSHP), CECI, Arup, Fei & Cheng Associates, Gillespies, The Design Solution, Fraport, OTC Planning & Design and BNP Associates
Forrás: RSHP