tervek

A Déli Körvasút részeként épülő új Közvágóhíd állomásának futurista látványterve

Videó a Déli Körvasútról (forrás: Vitézy Dávid)


Java | 2020.06.24

A Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az új vasútállomás tervezésén dolgozik, hogy új dimenziót teremtsenek a közlekedésben. A cél olyan találkozási pont létrehozása, ahol az itt futó vonatok és a H6-os, H7-es hév, valamint az 1-es, 2-es és 24-es villamos közvetlenül összekapcsolódnak. 

Bárhonnan könnyedén elérhetővé válik majd a Művészetek Palotája, a környékbeli irodák bármelyike és a Déli Városkapu néven fejlesztett új városrész. A beruházás során a Nádorkert, és a metrókapcsolatot létrehozó Népligeti megálló mellett a Közvágóhídnál lesz a harmadik átszálló állomás.

A Soroksári út feletti új, négyvágányos hídszerkezeten kap helyet az új Közvágóhíd megálló. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer határozza meg a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki. Az üvegfalú utascsarnok és az utasváró szolgáltatásai a Duna felőli oldalra koncentrálódnak, közel a Művészetek Palotájához. A villamosmegállók és a később itt megvalósuló föld alatti HÉV-megállóhely peronjai a Soroksári út keleti oldaláról is megközelíthetőek lesznek. 

Az elővárosi forgalomban a Székesfehérvár–Érd, Tatabánya–Budaörs, Pusztaszabolcs–Százhalombatta felől érkező és a Déli Körvasúton át Pestre közlekedő vonatok állnának meg itt, melyek a pesti oldalon Pécel–Hatvan, illetve Kőbánya-Kispest és a tervezett új vonalon a Liszt Ferenc repülőtér felé haladhatnak tovább. A távolsági forgalomban a MÁV Kelet-Magyarországot és Nyugat-Magyarországot összekötő vonatai (pl. a Debrecen vagy Szeged felől a Balatonra vagy Győrbe) haladó távolsági vonatok állhatnak meg itt, csatlakozva Budapest déli részének tömegközlekedési hálózatához. Ezzel a fejlesztéssel a vasút sokkal versenyképesebbé, korszerűbbé válik, s Budapest jelentős forgalomtól és légszennyeződéstől mentesül. A megálló tervezése javában tart, az építési engedélyeket már megszerezték. Várhatóan hamarosan kiírják a kivitelezésre szóló tendert. A projekt európai uniós forrásból valósul meg.

Az új vonalon 10-15 percenként járhatnak majd a vonatok.

Videó a Déli Körvasút projektről:
(forrás:Vitézy Dávid )

Forrás: Magyar Építők

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár




Építési megoldások