
Bárhonnan könnyedén elérhetővé válik majd a Művészetek Palotája, a környékbeli irodák bármelyike és a Déli Városkapu néven fejlesztett új városrész. A beruházás során a Nádorkert, és a metrókapcsolatot létrehozó Népligeti megálló mellett a Közvágóhídnál lesz a harmadik átszálló állomás.
A Soroksári út feletti új, négyvágányos hídszerkezeten kap helyet az új Közvágóhíd megálló. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer határozza meg a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki. Az üvegfalú utascsarnok és az utasváró szolgáltatásai a Duna felőli oldalra koncentrálódnak, közel a Művészetek Palotájához. A villamosmegállók és a később itt megvalósuló föld alatti HÉV-megállóhely peronjai a Soroksári út keleti oldaláról is megközelíthetőek lesznek.
Az elővárosi forgalomban a Székesfehérvár–Érd, Tatabánya–Budaörs, Pusztaszabolcs–Százhalombatta felől érkező és a Déli Körvasúton át Pestre közlekedő vonatok állnának meg itt, melyek a pesti oldalon Pécel–Hatvan, illetve Kőbánya-Kispest és a tervezett új vonalon a Liszt Ferenc repülőtér felé haladhatnak tovább. A távolsági forgalomban a MÁV Kelet-Magyarországot és Nyugat-Magyarországot összekötő vonatai (pl. a Debrecen vagy Szeged felől a Balatonra vagy Győrbe) haladó távolsági vonatok állhatnak meg itt, csatlakozva Budapest déli részének tömegközlekedési hálózatához. Ezzel a fejlesztéssel a vasút sokkal versenyképesebbé, korszerűbbé válik, s Budapest jelentős forgalomtól és légszennyeződéstől mentesül. A megálló tervezése javában tart, az építési engedélyeket már megszerezték. Várhatóan hamarosan kiírják a kivitelezésre szóló tendert. A projekt európai uniós forrásból valósul meg.
Az új vonalon 10-15 percenként járhatnak majd a vonatok.
Videó a Déli Körvasút projektről:
(forrás:Vitézy Dávid )
Forrás: Magyar Építők