A projekt fő koncepciója a város morfológiájával harmonizáló és a meglévő szomszédos struktúrák magasságához alkalmazkodó, azokkal olyan élő szervezetként együttműködő közlekedési terület létrehozása, mely folyamatosan igazodik a város alakulásához. A gyalogosoknak ezáltal teljesen új élményben lehet részük, hiszen azt az érzést kelti, hogy az utcaszint felett lebegnek.
Az építmény a Moynihan Vasútállomástól a Hudson Yards-ig tartana anélkül, hogy akadályozná az alatta lévő folyamatos forgalmat. A talajjal csak azok a részek érintkeznének, ahol a függőleges hozzáférési pontok vannak, ahol meg lehet közelíteni. Itt találhatóak a lépcsők, felvonók, melyeket a fontos közlekedési csomópontokban helyeznének el.
A szerkezet fő elemei az OLED technológiával felszerelt acélhuzalok, melyek a napfényes órákban a szükséges fényt átengedik, minimális árnyékolás mellett, majd sötétedéskor megvilágítják az egész körülöttük lévő blokkot és új városi környezetet teremtenek.
A tartószerkezet minimum 6 méterrel a forgalmas utcaszint felett lebegne, egy nagyrészt transzparens szerkezetet tartva. Anyagát tekintve kizárólag újrahasznosított és környezetbarát összetevőket használnának. Cél, hogy csökkentse a CO2-kibocsátást. A gyalogosút teljes energiafelhasználása piezoelektromos energiával történik, tehát a mozgás energiáját alakítja elektromos energiává.
Az összekötéssel naponta 100 000 ember gyalogos közlekedését oldanák még az állomástól az irodáig.
Projektinformáció:
Név: ’High Lines’
Elhelyezkedés: New York, USA
Építészet: Lissoni Architettura
Forrás: designboom