Május közepére derül ki, hogy melyik tervezőiroda készítheti a kapcsolódó úthálózat környezetvédelmi hatástanulmányát, az engedélyezési és tendertervet, illetve az is, hogy melyik cég kapja a környezetvédelmi és építési engedélyt – írja a Magyar Idők.
A híd a dunántúli oldalon a paksi atomerőműtől kissé délre, Dunaszentgyörgynél vágnak neki a Dunának, az alföldi oldalon Foktőnél pedig érne talajt, és Kalocsától két kilométerre északra csatlakozna be az 51-es főútba. A beruházást hazai költségvetési forrásból tervezik megvalósítani. A hídépítést a kormány két másik Duna-híddal, a komáromi és a budapesti Galvani-híddal együtt a 2022-ig megvalósítandó beruházások közé sorolta.
A cikk szerint bár Dunaföldvárnál és Szekszárdnál is vannak hídak, ezek sem Paksot, sem Kalocsát nem kötik be az ország kelet-nyugati közlekedési hálózatába. A kabinet 2500 milliárd forintos közútfejlesztési programot hagyott jóvá: 2022-ig 81 főút újulhat meg, mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból. A program részeként az összes autópályát kivezetik az országhatárig és a megyei jogú városokat gyorsforgalmi utak kötik majd össze a sztrádákkal. A közlönyben megjelent határozat értelmében a 2464 milliárd forintos összköltség valamivel több mint felét, 1279 milliárd forintot biztosítanak majd a hazai költségvetésből, a többi uniós forrás.
Forrás: Magyar Idők