A Wall Street Journal online kiadása (http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2014/10/17/xi-jinping-isnt-a-fan-of-weird-architecture-in-china/) arról számolt be, hogy Hszi Csin-ping kínai elnök a napokban kétórás beszédben értekezett a művészeteknek embereket szolgáló feladatáról. Szerinte az erkölcsi alapon inspirált művészetnek olyannak kellene lennie, ahogy a napfény érkezik a kék égből, vagy a tavaszi szellő, ami megihleti a gondolatot, felmelegíti szíveket, fejleszti az ízlést és eltakarítja a nemkívánatos munkastílusokat.
Hazafias művészet elterjesztésére történő buzdítások közepette az elnök azt is mondta, hogy olyan épületek, mint például a 2008-ban elkészült, a „Nagy gatya” névvel illetett Rem Koolhaus által tervezett CCTV székház nem bukkanhatnak elő a jövőben a fővárosban.
Az utóbbi években számos „szokatlan” formájú épületet húztak fel a kínai fővárosban, mint Zaha Hadid Galaxy Soho-ját, a „Madárfészek”-re keresztelt Olimpiai Stadiont, vagy a szintén ikonikus „Vizkocká”-t, az Olimpiai Úszóközpontot. Bár néhány napja Londonban tartott előadásán Zaha Hadid még éppen arról beszélt, hogy ellentétben a túlszabályozott európai nagyvárosokkal az intenzív átalakuláson áteső távol keleti metropoliszok nyitottabban fogadják a kortárs építészeti, urbanisztikai gondolatokat, a jelek szerint a politika megelégelte az extravagáns megoldásokat. Formai értelemben legalábbis biztosan.