A Rossetti+Wyss Architects tervezte új épület egy 1930-as évekbeli bérház helyére épült, és a környezeti adottságokat figyelembe véve tömegével magától értetődően illeszkedik az épített kontextusba, melyet elődjéhez hasonló, talán kissé túlságosan is egységes, unalmas házak alkotnak. Hét lakásos lakóház, utcaszinten egy kis üzlethelyiséggel, a telek hátuljában pedig egy parkolóházzal egészül ki.
A megnövekedett összterület ellenére az új épület térfogata visszafogottan jelenik meg a zöldellő városi szövetben, kiegészíti az utca ritmikus épületegységeit. Az épület méreteinek megjelenését a homlokzati végek hajlításával bontja meg.
Az új épület nyeregtetős tetőformájának kiválasztása ugyanezt a szándékot követi, és tisztelettel viszonyul a kontextushoz. A pontépület minőségi és folytonos zöldfelületet tesz lehetővé, amely tiszteletben tartja a jellegzetes helyi viszonyokat.
Az új épület építészeti kifejezése az egyszerű és homogén formanyelvben jelenik meg. A homlokzatok letisztult és nyugodt megjelenésre törekednek. Mind a hat oldalt azonos módon kezelték, a funkciótól függően eltérő nyílásokkal. A függőleges bordasávok ritmusának kis eltérései és a panelméretek variációi teszik érzékennyé a homlokzatokat. A függőleges fabordák közötti ferde fapanelek változó árnyékhatásokat és fényvisszaverődéseket eredményeznek, dinamikus megjelenést kölcsönözve az egyszerű tömeg számára. A loggiák déli oldalra kerültek, észrevétlenül beágyazódva az épület geometriájába.
A kiterjedt tetőfelületek követik a homlokzatok tervezési koncepcióját, letisztult, homogén, kevésbé töredezett megjelenéssel, fotovoltaikus és szálcement panelekkel burkolva. A tetőtéri lakások loggiáit a felületekbe integrálták, ezzel is biztosítva az építészeti tömeg egyszerűségét.
Az új épület a kertvárosi környezet tiszteletteljes, nyugodt és elegáns kiegészítője. Faburkolata kortárs leszármazottja a svájci épületekre jellemző hagyományos homlokzatoknak. Úgy fordítja át a tradicionális elemeket a mai korba, hogy pusztán a tömeget veszi át a részletek másolása nélkül, amit a tágabb kontextusból ihletett anyaghasználattal jut merész, újszerű eredményre.
Képek: Jürg Zimmermann