„Törés, gyújtás, keverés”, ez az Ausztráliában nevelkedett, koreai születésű, Moon Hoon építészirodájának hitvallása, aminél kézenfekvőbbet aligha találhatott volna a Rock it Suda nevű amatőr rockzenekar basszistája. A Koreában kedvelt nagyvárostól távol fekvő hétvégi házas pihenési forma helyszínei többnyire európai példákat követnek, a zenész hiperbolikus fantáziavilágot akart megvalósítani, mely miközben egy felnagyított játszótér gondolatát fejezi ki, a környező táj látványának élvezetére is lehetőséget teremt. A hat egymás mellett álló épület a „Spanyol”, „Barbie”, „Lopva”, „Ferrari”, „Barlang” és „Tradicionális Koreai Ház” témákat dolgozza fel. Periszkópként állnak a domboldalon, tekintetüket az előttük húzódó völgyre irányítva. Egyes házakat farok formájú függőágyakkal egészítették ki, melynek eredményeképp az emberi mozgások és a szél ereje még hóbortosabb építészet jött létre. A “Spanyol ház” két nagy szarvat kapott, a Ferrari előtti tisztelgés pedig természetesen tetőtől talpig piros.
Moon Hoon vázlatfüzetéből származó képek tanúsága alapján a szertelen és hóbortos építészeti megoldás már azelőtt felvázolódott képzeletében, hogy az erős kékek, az intenzív vörösek és a vibráló sárgák testet öltöttek volna. „Az építészet él! Tovább lép határain … és él az elképzelések birodalmában … és most kézzel fogható közelségbe került, hogy gondolkodhass rajta miközben a Barbie-rózsaszín heverődön fekszel.” mondja az építész, remélve, hogy műve ökörködés helyett inkább a filozófikus elmélyülésre ösztönzi látogatóit.
Forrás: www.designboom.com