A projektet (amiről januárban már írtunk) jegyző Futureal komoly tapasztalatokkal rendelkezik az ilyen léptékű programok kivitelezésében, így akárcsak a Corvin Sétány esetében, itt is szoros együttműködésben tevékenykedik a Fővárosi Önkormányzattal, a XI. kerületi önkormányzattal és a Budapesti Közlekedési Központtal. Az együttműködés keretében a Futureal mintegy 650 millió forint értékben járult hozzá a közterületek fejlesztéséhez és számos, a terület közlekedését segítő tervezési feladathoz – írja az MTI.
Erőssége a területnek a csomópont kiváló közlekedése, hiszen a metrón kívül villamosok és távolsági buszok és az elővárosi vonatok is megállnak itt.
Az épületeken lesznek zöld teraszok és tetőkertek. Része a beruházásnak az elektromosautó-töltőállomás, a biciklitároló és a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségek. Egy tetőtéri futópálya biztosítja majd az ott dolgozók aktív kikapcsolódását.
A terveket készítő Mérték Építészeti Stúdió úgy alakította ki az épületet - egyebek mellett az optimális benapozással és a zöld felületekkel -, hogy az önmagában megfelel a zöld minősítés követelményeinek.
A Budapest One fejlesztője a legmagasabb besorolást célozza meg a zöld- és az energetikai minősítésben. Ezért a tervezés során az Advanced Building and Urban Design (ABUD) szakemberei feleltek. A társaság mindhárom minősítő rendszerben - LEED, BREEAM, DGNB - vezető szerepet tölt be.
MTI