A Miniszterelnökséget vezető miniszter közlése szerint erre több megoldás is létezik, a kormány egy 29 kilométeres új vasúti pálya kiépítését részesíti előnyben, amely a Budapest–Cegléd–Szolnok vasúti vonal új nyomvonala is lesz. A beruházás nagyságrendileg 100 milliárd forintba kerül – ismertette a tárcavezető, aki azt is elmondta, hogy a vonatok 20 percenként járnának a vonalon és 18-20 perc lenne a belváros és a reptér közötti menetidő.
A kormány ezzel egy új vasút építését választotta a régi ceglédi vonallal párhuzamosan Kőbánya-Kispest állomástól egészen Monorig. A vonal az adottságok miatt jelentős részben föld alatt haladna, a kettes terminálnál is a föld alatt lenne az állomása. A vonalat nagysebességűnek szánják, így az itt közlekedő IC-k menetideje is csökkenhet mondjuk Debrecen vagy Szeged felé. Előnye, hogy nemcsak Budapestről, de Debrecenből, Nyíregyházáról, Szegedről, Kecskemétről, Miskolcról, a jelenlegi járatok megvariálásával pedig Békéscsabáról vagy akár a Dunántúlról is átszállás nélkül lehet majd eljutni a reptérre.
Viszont a régi vasútvonalnak is meg kell maradnia, mert két várost, Vecsést és Üllőt a jövőben csak ezen a vonalon lehet majd elérni. A két várost átszelő vasút átmenő forgalma ezáltal jelentős mértékben csökkenhet majd, ami kedvezőbb lesz a zajterhelés szempontjából. Vélhetően a tehervonatoknak is ezt a pályát fogják majd fenntartani, és az elővárosi járatokat is biztosan érinteni fogja majd a változás.