A Megrendelő szeretett volna egy régi házat megvásárolni, de csak abban az esetben, ha a terve biztosan úgy mutat majd, ahogyan megálmodta. Kimondottan örültem a megbízásnak, ritkán adódik ugyanis az embernek lehetősége arra, hogy a napi rutintól elszakadva valami igazán kreatívat alkosson.
A megbízás
A megbízás egyszerűnek és világosnak hangzik: Legyen a ház homlokzata barackvirágszínű, a lábazat pontos típusa adott volt, valamint a mellékletben kapott népi motívum kerüljön fel az ablakok közé. Mindezt a csatolt képbe kell illeszteni. Nem mellékes, hogy a munka 2 nap alatt készüljön el.
Azonnal világossá vált, hogy ez egy olyan látványterv lesz, amihez modellezni alig kell majd, hiszen a munka legnagyobb részét – tekintve hogy egy állóképbe kell beilleszteni – képszerkesztő programmal kell majd végezni. Első fázisként tegyük átlátszóvá a falat a képen, hogy majd be tudjuk illeszteni az újat. Ehhez az általam ismert programok közül a Photoshop tűnt a legjobb választásnak, az átlátszósági maszkot ugyanis az tudja a legszebben kezelni.
A munka
Miután megrajzoltuk az átlátszósági maszkot, már „csak” az új homlokzatot kellett elkészíteni. A minél élethűbb megjelenítésért azonban az új homlokzaton hasonló árnyéknak kell lennie, mint az eredetin. Ehhez az árnyékot vető fákat is le kellett modellezni. Ez igazán egyszerű volt, csupán referenciaképként behúztam a kapott fotót az Anim8or nevű programba, és nagyjából körberajzoltam a fákat. Mivel a rendernél soft árnyékot használunk, nem volt fontos teljesen részletes modellt készíteni. Azért az Anim8ort választottam erre a feladatra, mert az egyszerű modellek elkészítésében verhetetlen, a drága programoknál sokkal egyszerűbben és gyorsabban megy vele a munka.
Ahhoz természetesen, hogy az új falon a fák ne látsszanak, csak az árnyékok, teljesen átlátszóvá kellett tennem őket, azt azonban meg kellett adni a modelleknek, hogy vessenek árnyékot. Ezt már a Cinema 4D nevű programra bíztam, az árnyékok kezelésében ugyanis rendkívül korrektül teljesít, és viszonylag gyorsan is renderel. Először napszimulációt alkalmaztam, de hiába okos program a C4D, mégsem sikerült az eredetihez hasonló árnyékokat előállítani. Noha a cél elsősorban az volt az árnyékokkal, hogy jobban passzoljon az új homlokzat a környezetbe, mégis megpróbáltam hasonlót készíteni, mint az eredeti képen. Ezt csak fake fényekkel lehetett megoldani, ami sajnos látszik is a végeredményen, de a célnak így is megfelel.
A vakolat struktúráját saját nagy felbontású bump mappinggel végeztem, ez adta a legszebb eredményt. Elvileg a népi motívumokat később is a képre lehetett volna szerkeszteni, de azt akartam, hogy a vakolat struktúrája meglátsszon azokon is, ezáltal élethűbb képet kapjunk. Ezért a fal modelljére textúraként húztam rá a vakolat színét és a mintákat. A Cinema 4D körülbelül 5 perc alatt végzett a kép kiszámolásával, árnyékokkal, textúrákkal, bump mappinggel együtt.
Ezután már csak az volt hátra, hogy az eredeti képre ráillesszem az új homlokzatot, és – mivel korábban a falat már átlátszóvá tettük – az új vakolat szépen átvette a régi helyét. A 2D utómunkára már nem Photoshopot használtam, hanem Photofiltre-t, ugyanis az egyszerűbb képszerkesztési munkák lényegesen gyorsabban elvégezhetők vele, tekintve, hogy jobban kéz alá vannak téve a különböző módosítók.