cikk 4-es metró beton Cement Duna-Dráva Cement

Metróállomástól a kutatóközpontig


droID | 2015.09.23
A Duna-Dráva Cement által biztosított kiváló minőségű cement- és betontermékeket használták többek között a Budapest és Esztergom között megépült vasútvonal, a budapesti 4-es metró egyes megállóinak építésénél, illetve hazánk egyik legnagyobb folyamatban lévő építőipari beruházásánál, a szegedi lézeres kutatóközpont kivitelezésénél is.

A Duna-Dráva Cement Kft.,hazánk egyik vezető építőanyag-gyártója számos olyan projektben vett részt az elmúlt időszakban, amelyek nagymértékben hozzájárulnak Magyarország infrastrukturális fejlődéséhez. Cementgyártóként ez a vállalat az első, amely elnyerte a rangos Magyar Termék és Hazai Termék védjegyhasználati jogot. Az elismerés biztosíték arra,hogy hazai nyersanyagból, magyar munkaerővel, itthon előállított cementből készüljön minden olyan beruházás, amelyhez a Duna-Dráva Cement Kft. biztosítja az építőipari alapanyagot.

M4 metró Fővám téri és Gellért téri állomásai
A Budapesten 2014-ben átadott M4 metróvonal Fővám téri és Gellért téri metróállomásainak betonigényét a Duna-Dráva Cement Kft. Basa utcai betonüzeméből fedezték. Az említett két megálló abból a szempontból is érdekesnek számít, hogy még az Egyesült Államokban is díjazták őket kivitelezésük magas színvonaláért. A két állomás ezzel a kitüntetéssel elnyerte a világ legszebb metróállomása elismerést.

Budapest–Esztergom vasútvonal
2013-ban indultak meg az Óbuda-Esztergom vasútvonal felújítási munkálatai, amelyekben a DDC nagymértékben közreműködött. A projekt három szakaszra bontva valósult meg: az első ütemben az Esztergom és Piliscsaba közötti szakasz, a második részben a Piliscsaba-Pilisvörösvár szakasz, végül pedig a Pilisvörösvár-Óbuda közötti szakasz felújítása történt. Vállalatunk 14770 m3, vevői receptúra alapján kevert betont szállított a kivitelezőknek az első két szakaszhoz.

Váci vasútállomás
2013 júniusától egészen 2015 júliusáig vett részt a DDC a váci vasútállomás átépítési, korszerűsítési munkálataiban, illetve a hozzá tartozó infrastrukturális elemek kiépítésében. A nagyszabású projekthez 15 760 m3 betont biztosított a vállalat, amelyet olyan különleges kivitelezési megoldások során használtak fel, mint például a pumpacső beépítése a sínek alá vagy az éjszakai betonozások. A szerkezeti betonok kiváló minősége alapkövetelmény volt az építkezés során, ezért minden munkafázisban próbatesztek készültek, amelyeken a DDC termékei kiválóan teljesítettek.

Eli-Alps lézeres kutatóközpont
A Szegeden épülő Eli-Alps lézerközpont kivitelezési munkálatai 2014 áprilisában kezdődtek. A különleges kutatóépület szerkezetéhez szükséges, a DDC közreműködésével helyszínre szállított beton alapanyag teljes mennyisége 18 000 m3 volt. Főleg C25/30 és C30/37 típusú betonok kerültek felhasználásra a munkálatok során, amelyek jellemzően magasabb szilárdsági osztályba tartoznak. A nagyfokú követelmények hátterében az épület szerkezetének stabilitása és talajmechanikai adottságainak javítása állt, melynek következtében a szakemberek 819, egyenként 1,8 méter átmérőjű cölöpöt fúrtak a földbe, némelyiket 45 méter mélyre.

A Duna-Dráva Cement Kft-ről
A Duna-Dráva Cement Kft. hazánk vezető építőanyag-gyártója, amely cementet, transzportbetont, valamint kavics és beton-adalékanyag termékeket állít elő és szolgáltatásai a betontechnológia teljes spektrumára kiterjednek. Jelenleg két hazai cementgyárban állít elő cementet: Beremenden és Vácott. A beremendi cementgyártás több mint 100 éves hagyománnyal rendelkezik, a váci gyár pedig 2013-ban ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját.

www.duna-drava.hu


(x)

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár




Építési megoldások