exkluzív cikk belsőépítészet kereskedelmi épületek New York OMA

Állati lett Luis Vuitton ideiglenes New York-i áruháza


sebesp | 2024.11.19

A Louis Vuitton divatmárka felújítás alatt álló New York-i zászlóshajó üzlete bőröndöket formázó paraván mögé került, miközben a bolt ideiglenes üzletbe költözött, melynek bejáratát az OMA által tervezett állatszobrok díszítik.

Louis Vuitton zászlóshajó üzletét az East 57th Street és a 5th Avenue sarkán a márka jellegzetes termékeiből inspirált homlokzatot alakítottak ki, miközben ideiglenes bejáratot nyitottak, az OMA partnerével, Shohei Shigematsuval közösen készített szobrokkal.

A Louis Vuitton házon belüli csapata által tervezett poggyászhomlokzat teljesen eltakarja a New York-i áruház homlokzatán folyamatban lévő munkálatokat. Az installáció hat különböző méretű szürke bőröndöt formáz, amelyek egyre kisebb méretben vannak egymásra rakva. A  design a márka Trianon Grey néven ismert vászonszövet terméke előtt tiszteleg, mely egy világosszürke textil a 19. századból. A kulisszahomlokzaton olyan részletek is megjelennek, mint a fogók, zárak, szegecsek és ezüst vasalatok, mely igazán meghökkentővé teszi a "poggyásztornyot".

Valódi Louis Vuitton kemény falú bőröndök 3D-s szkenneléssel létrehozott virtuális modeljeit használták a zárak, reteszek és a kézzel hegesztett sarkok  imitációjának megvalósításához. A 840 szegecs mindegyikébe belevésték a "Louis Vuitton" nevet. Világító csíkok futnak végig a bőröndök kerületein, míg a fekete és barna sávok a bőr bélést reprezentálják.

Miközben a fő kereskedelmi egységben zajlik az építkezés, kiskereskedelmi tevékenységét a márka áthelyezte egy ötemeletes épületbe a sarkon, a 6 East 57th Street szám alatt, amely négy emeletén csokoládébolt, férfi és női ruházat kapott helyet, valamint a márka első kávézója az Egyesült Államokban.

Az épület külső architektúrája és belső alaprajza változatlan marad, bár a felújítás során világos fából és barna árnyalatokból komponált anyagpalettával lesz kiegészítve a megmaradó betonszerkezet. 

A bőröndöket a műhelyekben a tényleges termékspecifikációk szerint építették fel, és egymásra rakták, hogy erőt és a könnyedséget mutató, eltoltan egyensúlyozó, csavarodó és cikcakkos formákat állítsanak elő.

A Louis Vuitton cég hosszú távú kapcsolata New Yorkkal 1898-ig nyúlik vissza, amikor a House kereskedés elkezdte árulni termékeit az Egyesült Államokban. A márka 1980-ban nyitotta meg első önálló üzletét New Yorkban, az 57. utcában. Most ez az új 57. utcai hely folytatja a márka kereskedését. Az üzlet 2024. november 15-én nyitott meg.

Képek: Louis Vuitton

 

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár



Építési megoldások