A kantábriai város szívében, közvetlenül a tenger mellett található központot alapító és finanszírozó alapítvány, a Fundación Botín célja az volt, hogy egy építészetileg is izgalmas teret hozzanak létre.
Renzo Piano saját munkájáról a spanyol sajtónak elmondta, hogy egy barátságos épületet képzelt el, amely "nem arrogáns", "nem megfélemlítő".
A beton és acél mellett 270 ezer négyzetméternyi kerámiaelemet is felhasználtak a burkolásánál, hogy az épület visszatükrözze a tenger vizének fényét. Az alkotó értelmezése szerint így olyan, mintha nem is egy épület, hanem egy hajó állna az öbölben.
A központ két tárlattal készült a megnyitóra: az egyik a Prado közreműködésével létrejött, Francisco Goya spanyol festő rajzaiból álló kiállítás, a másik Carsten Höller belga születésű, Stockholmban és az afrikai Ghanában élő művész monográfikus kiállítása.
A Centro Botín nem csupán kiállítótér kíván lenni, hanem nemzetközi referencia, amely gazdagítja a művészet és az oktatás világát – határozta meg a központ célját Fátima Sánchez, ügyvezető igazgató.
Az elképzelések szerint a központ fogad egyetemi kurzusokat, konferenciákat, és helyet ad iskolai tevékenységeknek, családi programoknak, műhelyeknek. Emellett koncerteket, előadásokat szerveznek, és filmeket is vetítenek majd benne.
A központ El Muelle nevű éttermének vezetését a két Michelin-csillaggal büszkélkedhető séfre, Jesús Sánchezre bízták.
A Centro Botín építése 2012-ben kezdődött, és 80 millió euróba került, amelyet teljes egészében a Banco Santandert irányító Botín család alapítványa finanszírozott.
(MTI)