A New York új jelképe egy 111 méter hosszú, Oculusnak nevezett ovális épület, amely hófehér, égnek meredő filigrán gerendahálójával szárnyát kiterjesztő madárra emlékeztet. A Santiago Calatrava által tervezett Oculust márciusban már átadták ugyan és azóta intermodális csomópontként működik, de a 34 ezer négyzetméteres bevásárlóközpont, a Westfield csak néhány napja nyitott meg.
Néhány hete ottjártamkor csak néhány, építészeti érdekességekre is fogékony turista és helyi lakos merészkedett az akkor még csak eldugott ösvényeken megközelíthető világvárosi katedrális belsejébe, hogy megcsodálja a felszín fölé emelkedő üvegtető finoman ívelt formáit. Mára azonban benépesült az épület és ez nem kis részben az új Apple Store-nak is köszönhető.
Az Apple előkelő és persze meglehetősen forgalmas helyet keresett új New York-i üzlete számára. Nem véletlenül esett a választás az új World Trade Center tornyok melletti különleges épületre.
Az Apple eleinte ugyan nem lelkesedett kifejezetten az épület stílusávért, nekik inkább a steril üvegdobozok jönnek be. Bár a Santiago Calatrava által tervezett épület inkább hasonlít egy gigantikus madár csontvázára, az apple végül beillesztette a megújult üzletbelső dizájnelemeit. Így a szokásostól kissé eltérő lett az új kétszintes Apple Store, de ez a vásárlókat láthatóan nem zavarta.
Az új Apple Store megnyitója:
Képek: ©SP