hír tervek Budapest Gödöllő hév Metró Örs vezér tér Rákosfalva

Ilyen szép lesz a vonal, ha összekötik a 2-es metrót a HÉV-vel


donkanyar | 2017.01.20
Ha megvalósul a terv, a Déli pályaudvarról átszállás nélkül utazhatunk egészen Rákoskeresztúrig.

A Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésének és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának az előkészítésére kiírt, 5 milliárd forint keretösszegű nyílt tendert – derül ki a Közbeszerzési Hatóság honlapjáról. A Főmterv feladata most az, hogy felülvizsgálja a saját megvalósíthatósági tanulmányát és kiegészítése azt a hiányzó rákoskeresztúri szárnyvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányával. Ezen felül meg kell szereznie az engedélyeket, és kiviteli tervet kell készítenie. Utóbbi tervben ki kell találniuk, hogyan nézzenek ki a vasúti pályák és a peronok, a vasúti jelző- és biztosítóberendezések, a csomópontok.

A fejlesztéssel érintett agglomerációs települések (Gödöllő, Csömör, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród és Nagytarcsa) lakosainak száma az elmúlt 15 évben 150 százalékkal, a települések lakóinak tulajdonában lévő gépjárművek száma 2000 óta pedig 68 százalékkal nőtt. Ez az autós forgalom a főváros számára egyre nagyobb környezeti teher, az ő forgalmuk adja a Budapesten megjelenő teljes agglomerációs forgalom 12 százalékát. Az érintett terület lakóinak száma jelenleg 130 ezer fő. Közülük naponta mintegy 40 ezer utas számára lesz érezhető a jelentős menetidő-csökkenés a BKK szerint.

A két vonal az Örs vezér terén találkozik. A vasúti pálya a Pillangó utca állomásnál süllyed a föld alá, majd a Körvasút megállóhelynél bukkan a felszínre. A tervezett új Örs vezér tere állomást a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogosaluljáró alatt alakítják ki, a -2. szinten. Az új állomásról a tervek szerint közvetlenül el lehet majd jutni a két nagy bevásárlóközpont, illetve a Kerepesi út és a Gyakorló köz lakótelepei felé.

Az állomást mozgólépcsőn és lifttel is meg lehet majd közelíteni.
A rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának terve azért merült fel, mert a belvárostól a XVII. kerület fekszik a legtávolabb, területének mindössze 25 százaléka közelíthető meg a belvárosból 45 percen belül, míg a metró kiépítésével ez az arány 45 százalékra változna. Az elképzelés szerint a rákoskeresztúri szárnyvonal Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as hév nyomvonalából. A „kiágazás” többnyire a felszínen vezetne egészen az Akadémia-újtelepig, ahonnan föld alatt futna tovább. A XVII. kerületben 4 állomást terveznek. Rákoskeresztúr városközponttól a menetidő a jelenlegi 35 percről 23 percre csökkenne a belváros felé – olvasható a BKK oldalán.

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár


Építési megoldások