Lekics Gábor | 2015.09.12
Mindannyian ismerjük azt a kifejezést, hogy „elefánt a porcelánboltban”. Japánban megvalósították az „elefánt-biztos” porcelánboltot. Kukkantsunk be, hogy is néz ki valójában!

Az építtető vállalat a Hasami (Haszami) kerámiák és porcelánok piacvezető gyártója. A Nagaszaki prefektúrában a 17. század eleje óta gyártanak és adnak-vesznek kerámiákat.

A vállalat márkaboltjának felújításakor Yusuke Seki-t (Juszuke Szekit) bízták meg, hogy váltsa valóra ezt az egyedi belsőépítészeti elképzelést. Az üzlettér és bemutatóterem anyaghasználatában nem mondható szokványosnak, hiszen a padló és a dobogó kézműves porcelán tárgyakból készült. A tervezési helyszín és a körülmények megfelelő keretet biztosítottak az extravagáns ötlet megvalósítására, ami nagyon is passzol az üzlet portfóliójához. Seki tolmácsolásával a Hasami porcelánok hagyománya egyesült a helyi környezettel. A bemutató üzlettér emelt padlószintjével önmagában jelképezi az üzlet kínálatát. A porcelánpadló különleges élményt és új értelmet ad a belső térnek.

A porcelán padló 25 000 darab, betonnal kiöntött, a környező porcelánkészítő műhelyek kézműves termékeiből készült. Japánul Shinikiji-nek (Sinikidzsi) nevezik a magas hőfokon kiégetett fehér porcelánokat. A beton kiöntés segít megerősíteni a törékeny termékeket. Ezeket Seki téglaként használva építette fel a magasított padlójú bemutatóteret.

Az égetett kerámiákat körülbelül 400 éve készítik a környék kemencéiben, úgyhogy a különleges belső tér nem csak a japán porcelángyártás jelenét, hanem gazdag múltját is reprezentálni hivatott.

Mindenesetre – a betonnal történő megerősítés ellenére – reménykedjünk, hogy nem tér be a közmondás hírhedt elefántja…

Helyszín: Nagaszaki Prefektúra, Japán
Megbízó: Maruhiro Ltd.
Megvalósulás éve: 2015

Építészet: Yusuke Seki

Fényképek: Takumi Ota
Forrás: ArchDaily

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár




Építési megoldások