Az utóbbi 2-3 évben már elindult egy növekedési tendencia a magánépítkezések területén: a lakossági szektorban az újépítések száma megduplázódott, a tetőszegmensben például a felújítások-újépítések aránya 65–35%-ra javult. Ez a trend idén is megfigyelhető, ami egyidőben újfajta igényeket teremt és egyedi megoldásokat vár el a piactól. Ezzel az építőipari szereplők is tisztában vannak, ezért is fektet mindenki nagy hangsúlyt az innovációra, amely nem lehet más, mint a piaci igényeknek való megfelelés, amelynek pozitív hozadéka a fogyasztón csapódik le. Az elmúlt időszak nem bővelkedett ilyen fejlesztésekben, de az okosotthon-alkalmazások, a Thermo Protector vagy a rohamosan fejlődő napelemes rendszerek már valódi előrelépésnek számítanak a piacon.
Új igényként jelentkezett, hogy a magánszemélyek körében is egyre trendibb tetőtérben élni, sokan kívánják ennek mentén átalakítani a meglévő tetőterüket, vagy ennek szellemében megtervezni az építkezést. A Bramac 2017-es Construma szakvásáron végzett felméréséből viszont kiderült: a többség attól tart leginkább, hogy a tetőterek nyáron túl melegek, télen pedig túl hidegek lesznek, emellett pedig a rezsiköltségek növekedésétől is sokan félnek. Erre a problémára nyújt megoldást a Bramac idei innovációja, a 2017-es Construma-nagydíjas oCool Tetőrendszere, ami a hővisszaverő tetőcserepek mellett szakszerű átszellőzéssel és a tetőrendszer további elemeivel 48%-kal is képes csökkenteni egy átlagos ház téli fűtésszámláját (tesztekkel bizonyítva, Heusenstamm, Németország 2017). A hideg hónapok elteltével nyáron sem kell félni a tetőtérben, ugyanis ezzel a tetőrendszerrel akár 11 °C-kal csökkenhet egy tetőtér hőmérséklete a legnagyobb nyári kánikulában is, ami a klímahasználat 80%-kát is feleslegessé teheti. Ez pedig jelentős energia- és anyagi megtakarítást jelent télen nyáron egyaránt.
Bár tény, hogy mindenki fejleszt, változtat és új termékekkel rukkol elő évről-évre, de a kérdés az, hogy ennek milyen hatása lesz a piacra? A tetőiparban például ilyen irány az energiatakarékosságon túl a felületi innováció, hogy a beton erejét ötvözzük a kerámia szépségével, mert erre van igény, és pozitív hatása végül a fogyasztón tud majd lecsapódni.
(x)