Az utóbbi a park feleslegesen lebetonozott részeinek, a szükségtelenül széles utak és parkolók feltörésével, valamint a használaton kívüli épületek elbontásával megvalósítható, a növényzet rehabilitációja pedig átfogó és hosszú távú szakmai program alapján történik majd meg. Mindezeket a Liget megújítására kiírt tájépítészeti tervpályázat nyertes terve garantálja majd, amely az elbírálást követően május közepén válik nyilvánossá.
A Városliget területének jelenleg 35 százaléka beton, a naponta több mint tízezer, parkon áthaladó, illetve ott parkoló autó környezetkárosító hatása pedig jelentősen károsítja az egyébként is elhanyagolt növényzetet. A betonfelületek visszazöldítésével, a zöldterület a mostani 60 százalékról 65 százalékra növelésével, az autóforgalom radikális csökkentésével, az intézményi hálózat megújításával és az új kulturális intézmények létrehozásával a Liget Budapest Projektnek köszönhetően az évtized végére eddigieknél sokkal élhetőbb, zöldebb és szerethetőbb Városliget várja majd a parkhasználókat.
Forrás: Városliget Zrt.