opauszkililla | 2019.01.21
Több, mint három évig tartó, rendkívüli erőfeszítések árán végre befejeződött a múzeum építése. A nyilvánosság számára 2018. október 13-án nyílt meg, a megnyitó kiállítás az 'After Nature' nevet viselte.

Az Aranya megbízásából és az Ullens Kortárs Művészeti Központ üzemeltetésében kezdett el működni, ami lehetővé teszi, hogy Kína vezető független kortárs intézményévé válhasson, ezzel jelentős húzóerőt biztosítva a kínai művészeti világban.

A Li Hu és Huang Wenjing által tervezett, letisztult alakzatok finoman eltűnnek a homok alatt. A dűnék által borított, időtlen, egymással összekapcsolódó, organikus formájú terek a barlangok hangulatát idézik. Az emberiség legkorábbi formáját, melynek falai között egykor az ember első művészeti alkotásai készültek.

A Qinhuangdao csendes strandja mentén, a több méter magas dűnékbe faragott, 930 m2-es komplexumban tíz galéria és egy kávézó kapott helyet.

A dűnék alatti múzeum létrehozásának ötlete az építészek természet iránti mély tiszteletéből és a természeti erők által több ezer év alatt kialakult, védett dűne-ökoszisztéma megőrzése érdekében született. Így a környező homokdűnék megőrzésre kerülhettek, ahelyett, hogy az óceánra néző ingatlanfejlesztéseknek adnának helyet, ahogy sok más dűnével is történt a part mentén.

A természet tiszteletben tartása nem csak az épület egyedülálló viszonyában jelenik meg, hanem a fenntartható kialakításában is. Az egész épületen a nyílások, amelyek mindegyike eltérő tájolású és méretű, a nap folyamán a tenger és az ég változásait keretezik, és az év minden szakaszában természetes megvilágítást biztosítanak a múzeumi terek számára. A homoktakaró jelentősen csökkenti az épület hőterhelését, és az alacsony energiaigényű, nulla kibocsátású fűtőberendezés helyettesíti a hagyományos légkondicionálást is.

Az épület beton héjának komplex, háromdimenziós geometriáját kézzel készítették a helyi munkások Qinhuangdao-ban, akik közül néhányan hajóépítők is voltak. Kis méretű, fa és egyéb anyagokból készült zsaluzatokkal dolgoztak. Az építész szándékosan megtartotta a zsaluzat által hagyott szabálytalan és tökéletlen textúrát, lehetővé téve, hogy érezzék és lássák az épület kézi építését.

Építész: OPEN Architecture
Helyszín: Qinhuangdao, Kína
Építés éve: 2018
Forrás: ArchiLovers.com

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár




Építési megoldások