A Heatherwick Studio korábban egy kisfilmet adott ki a Nanyang Műszaki Egyetem tanulóközpontjának bemutatására.
A videóban felvillanó kültéri járófelületek térburkolása Van Gogh kinetikus ecsetvonásait idézik.
Az egyetemi központ kialakult, szögletes-dobozos dizájnja helyett formabontó és egyedülálló tervet kért a megbízó műszaki egyetem (NTU).
Korunkban a digitális forradalommal megékezett új informatikai és oktatási vívmányok, a bárhol lehetséges tanulás adja az új egyetemi épületnek a legfontosabb funkcióját, azaz, hogy a diákok találkozhassanak és kölcsönhatásba léphessenek egymással. A virágsziromként egymásba ölelkező és az egymásra ültetett rakodókaptárhoz hasonlatosan felépített tanulási központot a diákcsoportok számára tervezték.
Az eredmény egy olyan struktúra, amely a közösségi és tanulási tereket összefonja, hogy a diákok és a tanárok alkalmi és véletlenszerű kölcsönhatását elősegítő, dinamikus környezetet teremtsen.
Tizenkét torony, melyek mindegyike lekerekített bemutatóhelyiségekből áll, egy nagy terű, felfelé kónuszos, nyilvános központi átrium, mint bázis köré csoportosul, mely a természetes szellőztetés kürtője, mint az épület kézzel megfoghatatlan, láthatatlan helyisége.
(A tervezőcég koncepcióalkotásában előszeretettel nyúl a funkcióintegráló elvek felé, mint a Maggie-központ tervénél.)
Ötvenhat bemutatóterem biztosít egymással összefolyó, folyosói, de nem sikátori értelemben vett kapcsolatot, hegyes sarkok, nyilvánvaló kitüremkedő frontok vagy határok nélkül. A különösen nyitott lépcsőtér akár az egyik lépcsőházból a másikba szabad áttekintést tesz lehetővé.
Az új generációs, intelligens előadótermeket azért alkotta meg az NTU, hogy támogassa az új tanulási pedagógiákat, amelyek elősegítik az interaktívabb kiscsoportos tanítást és az aktív tanulást. A szobák „rugalmas” formája lehetővé teszi, hogy a tanárok szabadon alakítsák őket, jobban bevonják a diákjaikat, és hogy a diákok könnyebben együttműködjenek egymással.
Az áramló téralkotás, a tanulószobák, előadótermek, a nyitott terek és a kerti teraszok megosztott keringési utat nyitnak meg az átrium körül, ami lehetővé teszi a diákok vizuális összeköttetését, miközben szabad pufferterületek maradnak a pihenésre, összejövetelekre és szünetekre.
Az NTU professzora, Kam Chan Hin szerint „Az új tanuló- és oktatási központ izgalmas keveréke a tanulásnak, a közösségnek és a szabadidős helyeknek, elősegíti, hogy az NTU diákjai, professzorai és kutatói különböző tudományágakból kölcsönhatásba lépjenek. Az NTU összehozza az embereket és ötleteiket a jövőbeli innovációk és új tudás reményében, ami egyre inkább a tudományágak metszéspontjában történik."
Az épület szingapúri Green Mark Platinum státuszt kapott, amely az ilyen típusú épületek legmagasabb szintű környezetvédelmi szabványa.
Megbízó: Nanyang Műszaki Egyetem
Elhelyezkedés: Szingapúr
Tervezés: 2011
Átadás: 2015
Projektvezető: Ole Smith
Heatherwick Studio csapata: Peter Ayres, Lucie Beauvert, Einar Blixhavn, Erich Breuer, Ashley Clayton, James Darling, Jeronimo Garcia, Hayley Henry, Helen Lee, Shan Li, Dimitri Michas, Simon Ng, Juan Oyarbide, Hannah Parker, Paul Robinson, Danai Sage
Együttműködő partnerek: Bescon Consulting, CCW Associates, CPG Építészek, Sara Fanelli, KPK Mérnökség (Szingapúr) Pte Kft., LKH Tűzoltóság, Perfect Sense, TY Lin International
További fotók a tervezőiroda honlapján
Forrás: ArchDaily